• Search
  • Menu

Teszteltük | 

Életstílus | 

Recept ma

Kókuszolaj – Egy csipetnyi édenkert

A kókuszolaj (kókuszzsír) egyre nagyobb népszerűségnek örvend, amióta felfedezték, hogy a szépségápolás mellett a szervezet számára is hasznos.

Haj- és bőrápolás, egészséges életmód… Ezek csak töredékét jelentik annak, amire jótékony hatással van a kókuszpálma érett húsának megszárításából és kisajtolásából nyert olaj. A trópusi országokban, Sri Lankán, Thaiföldön, a Fülöp-szigeteken és legfőképpen Indiában már régóta a hétköznapi konyhaművészet és szépségápolás részét képezi. Régebben az Egyesült Államokban és Kanadában is népszerű volt, de az 1970-es években a napraforgóolaj-termelők lejárató kampányok hadát intézték a kókuszolaj ellen – ezzel a népszerűsége megtört. Néhány éve azonban újra a középpontba került.

A kókuszolajban lévő laurinsavat a szervezetünk monolaurin nevű monoglicerinné alakítja, amely kiváló a vírusos és bakteriális megbetegedések ellen, egyebek mellett a herpeszvírus, a hepatitis, sőt, még az AIDS ellen is. Ennek eredményeképpen már az indiai gyógyászatban központi szerepet tölt be. A kókuszolaj 90%-a telített, a többi része pedig telítetlen zsírsavakat tartalmaz. Elterjedt az a tévhit, hogy a magas telített zsírsav-tartalma miatt káros a szívre. Azonban épp ellenkezőleg: a benne lévő laurinsav segít megelőzni a szívproblémákat és a magas koleszterinszintet, ráadásul jótékony az immunrendszer számára is: erősíti azt, mert tartalmaz antimikrobiális lipideket, kaprin- és kaprilsavat is, amelyek gomba- és vírusellenes, valamint antibakteriális tulajdonságokkal rendelkeznek. Ezáltal megakadályozza és gyógyítja a Candida okozta betegségeket, külsőleg és belsőleg egyaránt.

A kókuszolaj az egészséges életmód egyik alapélelmiszere, ezért a fogyókúrázók is előszeretettel fogyasztják. Könnyen emészthető, ezáltal nem terheli meg a szervezetet, és fokozza az anyagcserét. Segíti a vitaminok és ásványi anyagok felszívódását. Használata könnyű, ugyanúgy alkalmazható, mint az olíva- vagy a napraforgóolaj. A boltban kapható termékek kókuszíztől mentesek, így az ételeken nem érezhető különbség a hagyományos olajokhoz viszonyítva.

Az egészségre gyakorolt jótékony hatásain kívül a kókuszzsírt a hajápolásban is alkalmazzák: rendszeres használata mellett uyanis a haj visszanyeri a természetes fényét, és segíti a hajnövekedést is. Csökkenti a fehérjevesztést, amely a károsult hajkorona egyik legfőbb okozója.

A hajápolás mellett a bőrproblémák kezelésére is alkalmas, erős hidratáló tulajdonsággal rendelkezik, ezért vízhiányos bőrre különösen ajánlott. Az az előnye a többi ásványi olajos testápolóhoz képest, hogy semmilyen bőrirritációt nem okoz. Rendszeres használata késlelteti a ráncokat és a bőr megereszkedését. A benne lévő gyulladáscsökkentő összetevők révén gyógyír lehet pikkelysömör, ekcéma és különféle bőrgyulladások esetén.

Ha kókuszolajat vásárolnánk, első lépésként el kell döntenünk, mire szeretnénk pontosan használni. A kókuszolajnak többféle változata is létezik, amelyek ugyan nem különböznek lényegesen egymástól, mégis érdemes kiválasztani a célunkhoz leginkább illőt, a gyorsabb hatás érdekében. A legáltalánosabb a szűz kókuszolaj, amely fogyásra, egészségmegőrzésre és gyógyászati célra is javallott. Főzésre a finomított kókuszolajat ajánlják. Érdemes szem előtt tartani, hogy étkezési és gyógyászati célra a finomított kókuszolaj a legjobb, mert higiénikus és tiszta. A finomítatlan fajtája főként külső alkalmazásra, bőr- és hajápolásra kiváló. Többféle kiszerelésben létezik, és egyre több bolt polcán található meg, ezért érdemes legalább egyszer kipróbálni.

 

Forrás:organicfacts.net

 

A kép forrása: kinkycurlycoilyme.com

Szerző:

Címkék:  

Hozzászólások